AFFM ရွင္းတမ္း အပိုင္း (၁ ၊၂ )

AFFM ရွင္းတမ္း

ဘာေၾကာင့္ဒီစာကိုေရးတာလဲ
AFFM ဆိုတဲ႔ အဖြဲ႔အစည္း စတင္ျဖစ္ေပၚလာဘို႔ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကတဲ႔ ရဟန္းရွင္လူ လူၾကီး လူငယ္လူရြယ္လူလတ္ အားလံုး သက္ရိွထင္ရွားရိွေနခ်ိန္မွာ သူတို႔အားလံုးကို အေလးထားအသိအမွတ္ျပဳတာ၊ ေက်းဇူးတင္ထိုက္သူမ်ား အားလံုးကို ေက်းဇူးတင္ရိွေၾကာင္းေျပာခ်င္တာ၊ သူတို႔အေနနဲ႔လည္း တဆင့္စကားတဆင့္နားၾကားျပီး ၾကည္ႏူးပီတိ ရေစခ်င္တာ၊ စတာေတြနဲ႔အရင္းခံျပီး ေရးရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္တခုက စတင္စဥ္ကာလက ပါ၀င္ေပးဆပ္သူေတြထဲမွာ အသက္နဲ႔ရင္းခဲ႔ရတာ၊ ဘ၀နဲ႔ရင္းခဲ႔ရတာ၊ ကိုယ္လက္အဂၤါေပးဆပ္ခဲ႔ရတာ၊ လုပ္အားနဲ႔ရင္းခဲ႔ရတာ၊ ေငြအားျဖည့္သြင္းခဲ႔မႈ ေျမာက္မ်ားစြာေပးဆပ္ခဲ႔တဲ့အျပင္ေသြး၊ေခၽြး၊မ်က္ရည္၊အသက္ရင္းတဲ႔စြန္႔စားမႈ အားလံုးနဲ႔အရင္းတည္ျပီးမွ ဒီအဖြဲ႔ အစည္း တရပ္ျဖစ္ေပၚခဲ႔တာပါ။ ဒီအဖြဲ႔အစည္းမွာ ေပးဆပ္ခဲ႔သူေတြရဲ႔ သစၥာတရားေတြ ရိွေနပါတယ္။ ဒါကိုလည္း သက္ေသတည္ ေစလိုတဲ႔အတြက္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစာကိုအခုတင္ျပတဲ႔ လႈပ္ရွားမႈေတြမွာတကယ္ပါ၀င္ခဲ႔တဲ႔သူေတြ ဖတ္ျဖစ္မွာပါ။ သူတို႔ရဲ႕ ျပန္ေျပာင္းသတိတရရိွမႈေလးေတြပါ ျပန္လည္ခံစားခြင့္လည္းၾကံဳရမယ္လို႔ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတယ္။ ဒီစာထဲမွာ ပါ၀င္တဲ႔ အေၾကာင္းေတြကေတာ့ -
(၁) AFFM ဘယ္ကစ - တာ၀န္ေက်စပါးနဲ႔ လယ္ယာေျမဆိုင္ရာ ဥပေဒပုဒ္မ ၂/၇၈၊ ၃/၇၈၊ ၄/၇၈ လႈပ္ရွားမႈ - ၁ ေဒၚလာ တိုက္ပြဲ၊
(၂) ႏွစ္စဥ္က်င္းပတဲ႔ ေမေဒးေန႔အခမ္းအနား ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က်မွ ထူးဆန္းသြားတယ္။
(၃) လႊတ္ေတာ္ေခၚယူေရး လႈပ္ရွားမႈ၊ လယ္သမားလႈပ္ရွားမႈနဲ႔ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး
(၄) ဖက္ဒရယ္ေရးရာလႈပ္ရွားမႈမ်ား
(၅) ျပည္ေတာ္ျပန္ခရီး
(၆) AFFM ရဲ႔ ေရွ႔ခရီး
စတာေတြပဲေရးပါ့မယ္။ နိဂံုးပိုင္းမွာ ဘာေၾကာင့္ဘာေတြျဖစ္သြားတယ္။ AFFM ဆိုတာဘာလဲ။ အဲဒီ အမည္ေပးတုန္းက ဘာကို ကိုးကားျပီးေပးတာလဲ။ စကားလံုးကို ဘယ္လိုအရစ္အသတ္နဲ႔ ဘယ္လို၀ိုက္ထားသလဲ။ ဘာေၾကာင့္အဲဒီလို ထြင္ျပီးေရတာလဲ။ဘယ္လိုအေမွ်ာ္အျမင္နဲ႔လဲ။ ဘယ္သူကဘယ္လိုစာလံုးေဖါက္ျပီး ဘယ္အေျခအေနနဲ႔ ေရးထားလို႔ ဒီနာမည္အတည္ျဖစ္သြားသလဲဆိုတာေတြအကုနု္ေရးပါ့မယ္။ ဒါမွေနာင္မ်ဳိးဆက္ေတြအေနနဲ႔ သက္ရိွသက္ေသေတြနဲ႔ သြားေရာက္ေတြ႔ဆံုျပီး ျဖတ္သန္းခဲ႔မႈ အေျခအေနအစစ္အမွန္ကို မွတ္တမ္းျပဳလို႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ဒီစာေလးကိုဖတ္ျပီးတဲ႔အခါမွာ လြတ္လပ္တဲ႔အဖြဲ႔အစည္းဆိုတာအစပိုင္းမွာ အရမ္းပင္ပမ္း ဆင္းရဲ တယ္။ ဒီမိုကေရစီနည္းက်တဲ႔အခါႏုနယ္စဥ္မွာ စိတ္အရမ္းရႈပ္ရတယ္။ စုေပါင္းေခါင္းေဆာင္မႈ တကယ္ျပဳရင္ သစၥာေဖါက္ တာ ခံရတတ္တယ္။ တာ၀န္ယူရဲတဲ႔ သတၱိ၊ တာ၀န္ခံရဲတဲ႔ သေဘာနဲ႔ ေပးဆပ္မႈျပဳခဲ႔ရင္ မ်က္ႏွာေျပာင္ တိုက္ျပီး အလြဲသံုးစား လုပ္တာကို ခံရပါလိမ့္မယ္။ သာမာန္အေျခအေနဆို ရူးသြားႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္အဲဒါေတြအားလံုးကို ေက်ာ္လႊားႏိုင္မယ္ လို႔ ယံုၾကည္တဲ႔အတြက္ ဒီစာကိုဒီကေန႔ ေရးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အပုိင္း(၁)
AFFM ဘယ္ကစ
တိတိက်က်ေျပာရရင္ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ကစပါတယ္။ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္မွာယခု ၂၀၁၈ လို မိုးမ်ားလြန္းတဲ႔အတြက္ ေရၾကီး ပါတယ္။ လိုရင္းေျပာရရင္လယ္ေျမအေတာ္မ်ားမ်ားေရျမဳပ္ကုန္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒီမိုကေရစီ ေတာ္လွန္ တိုက္ပြဲအတြက္ ကြင္းဆင္းျပီးျပည္တြင္းအလုပ္သမားသမဂၢမ်ား တည္ေဆာက္ေရးကို အရွိန္ျမွင့္ ၾကိဳးစားေနတဲ႔ အခ်ိန္ျဖစ္ပါတယ္။ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ၂၀၀၀ခုႏွစ္မွာILOက စီးပြားေရးရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈပိတ္ဆို႔အေရးယူျပီး ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ ႏိုင္ငံတကာဖိအား အရွိန္ျမင့္ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျပည္တြင္း အလုပ္သမားသမဂၢတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ဘို႔အတြက္ ကရင့္အမ်ဳိးသား အစည္းအရံုး နယ္ေျမကိုအေျချပဳျပီး ျပည္တြင္းသမဂၢေတြဖြဲ႔စည္းဘို႔ လွမ္းခ်ိတ္ ဆက္ရင္းနဲ႔ ေဒသခံေတာင္သူလယ္သမားေတြကို စိုက္ပ်ဳိးေရးဆိုင္ရာ အလုပ္သမားသမဂၢ၊ ပညာေရးအလုပ္သမားသမဂၢ၊က်န္းမာေရးအလုပ္သမားသမဂၢနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး အလုပ္သမားသမဂၢေတြ ဖြဲ႔စည္းေပးခဲ႔ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ေရၾကီးမႈကို အစျပဳျပီး ေဒသခံေတာင္သူလယ္သမားေတြရဲ႕ေတာင္းဆိုမႈအရ လူထုအစည္း အေ၀း တရပ္က်င္းပခဲ႔ပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔ညနဲ႔မတ္လ ၂၈ ရက္ေန႔ မနက္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအစည္းအေ၀းမွာ စပါးခင္းေတြေရျမဳပ္ကုန္တဲ႔အတြက္ စိုက္ပ်ဳိးစရိတ္ေခ်းေငြမ်ားကို စပါးနဲ႔ ျပန္ဆပ္ဘို႔ ဘယ္နည္းနဲ႔မွမျဖစ္ႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး။ အေသးစိတ္ရွင္းျပပါ့မယ္။ အဲဒီတံုးကေတာင္သူလယ္သမားေတြကို စိုက္ပ်ဳိးစရိတ္ထုတ္ေခ်းေပးတဲ႔ ပံုစံက လယ္ယာေျမ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂/၇၈၊ ၃/၇၈၊ နဲ႔ ၄/၇၈ အေပၚမွာ တိုက္ရိုက္ အက်ဳံး၀င္ေနပါတယ္။
အဲဒီဥပေဒေတြရဲ႕သေဘာသဘာ၀က ျမန္မာႏိုင္ငံရိွ စိုက္ပ်ဳိးေျမ ၊ ေျမလြတ္ေျမရိုင္းမ်ားအားလံုးကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ ပိုင္ဆိုင္တယ္။ႏိုင္ငံေတာ္မွသတ္မွတ္ထားတဲ႔ သီးႏွံအမ်ဳိးအစားကိုသာစိုက္ပ်ဳိးရမယ္။ ရရိွတဲ႔သီးႏွံကို ႏိုင္ငံေတာ္ သို႔ ျပန္လည္ေရာင္းခ်ရမယ္လို႔ိဆိုပါတယ္။
အဲဒါနဲ႔ စိုက္ပ်ဳိးစရိတ္ေခ်းေငြနဲ႔ဆက္စပ္ပံုက လယ္သမားတေယာက္မွာ လယ္ ၅ ဧကရိွရင္ စိုက္ပ်ဳိးစရိတ္ ေခ်းေငြအျဖစ္ တဧကကို ၁၀၀၀က်ပ္ထုတ္ေခ်းပါတယ္။ ၅ ဧက ဆိုေတာ့ ၅ ေထာင္က်ပ္ ေခ်းပါတယ္။ ျပန္ဆပ္ တဲ႔ အခါ အဲဒီ ၅၀၀၀ က်ပ္ကို စပါးနဲ႔ျပန္ဆပ္ရပါတယ္။ ဒါကို တာ၀န္ေက်စပါးလို႔ေခၚပါတယ္။ တာ၀န္ေက် စပါး သတ္မွတ္ပံုကလည္းေဒသတခုနဲ႔တခုမတူၾကဘူး။တခ်ဳိ႕ေဒသေတြမွာ တဧက ၅တင္းႏွဳန္းအစိုးရစပါးအ၀ယ္ဒိုင္ ကို ေရာင္းေပးရပါတယ္။ တခ်ဳိ႔ေဒသမွာေတာ့ ၁၀ တင္း၊ ၁၅ တင္း အထိ ေဒသအလိုက္ စပါးအထြက္ ေပၚမွာ မူတည္ျပီး သတ္မွတ္ပါတယ္။ အဲဒီသတ္မွတ္စပါးကို အစိုးရ စပါးအ၀ယ္ဒိုင္ကိုေရာင္းတဲ႔ေနရာမွာ သတ္မွတ္တဲ႔ စပါးေစ်းႏႈန္းက စပါး ၁ တင္းကို ၂၀၀ က်ပ္ ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီေတာ့ ၅ ဧက စာ စိုက္စရိတ္ ထုတ္ယူ ထားတဲ႔ သူက စပါး ၂၅ တင္းပို႔ေပးရပါတယ္။ တကယ္လို႔စပါးမထြက္ရင္၊ အျပင္ ေပါက္ေစ်း ျဖစ္တဲ႔ ၁ တင္း ၂၀၀၀ႏွဳန္း နဲ႔ ၀ယ္ျပီးရေအာင္ေပးရပါတယ္။ မေပးႏိုင္ရင္ေထာင္က်တဲ႔အထိတရားစြဲပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္ ေႏြရာသီအထူး သျဖင့္ မတ္လေလာက္ ဆိုရင္ စပါးအ၀ယ္ဒိုင္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာန၊ ရဲ ၊ ျပည္သူ႔စစ္စတာေတြနဲ႔ စစ္ေၾကာင္းဖြဲ႔ျပီး ရြာေတြမွာတအိမ္တက္ - ဆင္း စပါးသိမ္း၊ လူဖမ္းစစ္ဆင္ေရးလုပ္ၾကပါတယ္။
အဲဒါနဲ႔ ကရင္ျပည္နယ္နဲ႔ မြန္ျပည္နယ္မွာရိွတဲ႔ ေတာင္သူလယ္သမားေတြမွာ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ စိုက္ရာသီမွာ ေရၾကီး လို႔ ၂၀၀၃ မွာ ျပန္မဆပ္ႏိုင္ၾကဘူး။ ဒါကိုပဲခူးတိုင္းက လယ္သမားေတြနဲ႔ဧရာ၀တီတိုင္းက လယ္သမားေတြပါ ေရာက္လာၾကျပီး ကူညီဘို႔ ေတာင္းဆိုၾကတယ္။ အဲဒီ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ မတ္လ ၂၇ နဲ႔ ၂၈ ရက္ေန႔မွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်ၾကတယ္။ထိေရာက္တဲ႔ လႈပ္ရွားမႈတခုခု လုပ္ၾကမွရမယ္။ ဒါနဲ႔ဧျပီလ၂ရက္ေန႔မွာထပ္ျပီးအစည္းအေ၀း လုပ္တယ္။ ဒီအစည္းအေ၀းမွာ ေဒသတခုလံုးက ဆရာေတာ္ ၊ သံဃာေတာ္ေတြ၊ လယ္သမား ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊ ပညာေရး၀န္ထမ္း၊ က်န္းမာေရး ၀န္ထမ္းေတြအျပင္ ပဲခူးတိုင္း၊ ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္းနဲ႔မႏၱေလးတိုင္းတို႔က ေထာင္ခ်ီတဲ႔ လူထု ကိုယ္စားလွယ္ေတြ တက္လာတယ္။ ေဆြးေႏြးပြဲ က ဧျပီလ ၂ ရက္ေန႔ည ၇ နာရီေလာက္မွာလုပ္တာ မနက္ ၄ နာရီ အထိေရာက္တယ္။ ေနာက္တေန႔ မနက္ပိုင္း ျပန္ဆက္ၾကတယ္။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က -
- တပ္မေတာ္ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးၾကီးသန္းေရႊကို ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြ စုေပါင္းျပီး ေမတၱာရပ္ခံစာေရးၾကမယ္။ လယ္သမားေတြၾကံဳေတြ႔ေနရတဲ႔ အခက္အခဲကို တင္ျပျပီးေတာ့ လယ္ယာ ေျမဆိုင္ရာ ဥပေဒမ်ားျဖစ္တဲ႔ ၂/၇၈၊ ၃/၇၈၊ ၄/၇၈ စတာေတြကို ဖ်က္သိမ္း ခိုင္းမယ္။
- အဲဒီစာကို ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြကေန ေရာက္ေအာင္ပို႔မယ္။ ေတာင္သူလယ္သမား ကိုယ္စားလွယ္ေတြအားလံုး လက္မွတ္ထိုးျပီး ေမတၱာရပ္ခံမယ္။
- တကယ္လို႔ စာေရးေတာင္းဆိုတဲ႔ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြကို ဖမ္းဆီးတာမ်ဳိးလုပ္ရင္ရြာတရြာ ဘုန္းၾကီး ၁ ပါး၊ လူ ၅၀ ေယာက္ အားလံုးစုေပါင္းျပီး ရန္ကုန္အေရာက္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာခ်ီတက္မယ္။ စားစရာပါမရိွေတာ့တဲ့အေျခအေနမွာ တာ၀န္ေက်စပါးမေပးႏိုင္ေၾကာင္း စုေပါင္းအေရးဆိုမယ္။
အဲဒီတံုးကဦးေဆာင္ပါ၀င္တဲ႔ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ လူပုဂၢိဳလ္အေတာ္မ်ားမ်ား အခုဒီစာေရးေနတဲ႔အခ်ိန္ မွာကို သက္ရိွထင္ရွား ရိွေနၾကပါေသးတယ္။ ဦးေဆာင္ဆရာေတာ္ တပါးမိန္႔ၾကားခဲ႔တာေလးကို ျပန္ျပီး လက္ဆင့္ကမ္းရမယ္ဆိုရင္ “ဆရာနဲ႔ဒကာ ေရနဲ႔ၾကာ ဆိုသလို ဒကာမ်ား ဒုကၡေရာက္ၾကျပီ ဆိုေတာ့ ဆရာလည္း မေနသာေတာ့ပါဘူး။ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ထြန္းလင္းဘို႔ရာမွာ ဒကာမ်ားစိတ္ဆင္းရဲ ညိႈးငယ္ ၾကရင္ သာသနာေတာ္ ဘယ္လိုလုပ္တင့္တယ္ေတာ့မလဲ ဒါေၾကာင့္တပည့္ေတာ္တို႔ ရဟန္းသံဃာမ်ား ေမတၱာေတာ္ေရွ႔ထားျပီး တစံုတခုေတာ့ လုပ္ေပးၾကပါစို႔” ဆိုျပီး မိန္႔ၾကားပါတယ္။ အဲဒီပြဲမွာဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ အပါး ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ ၾကြေရာက္တယ္။ ေမတၱာရပ္ခံစာမွာ ပါ၀င္လက္မွတ္ထိုးတယ္။ ရလဒ္က အေကာင္းဘက္ ဦးတည္တယ္။
ဒါေပမဲ႔ က်ေနာ့္အတြက္ေတာ့ မွန္းခ်က္နဲ႔ ႏွမ္းထြက္မကိုက္ဘူး။ က်ေနာ့္အေနနဲ႔ေမွ်ာ္လင့္တာက လယ္သမား တိုက္ပြဲစႏိုင္ျပီ။ ဒါေပမဲ႔ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၁၇ ရက္ေန႔ ျမန္မာလိုႏွစ္ဆန္း ၁ ရက္ေန႔မွာ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးနဲ႔ဖြြ႔ံျဖိဳးေရးေကာင္စီဥကၠဌလက္မွတ္နဲ႔ တာ၀န္ေက်စပါး၀ယ္ယူမႈအား အျပီးတိုင္ဖ်က္သိမ္းလိုက္တဲ႔ အမိန္႔ေၾကညာစာထြက္လာတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေတာင္သူလယ္သမားေတြနဲ႔ ဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္ေတြက ေအာင္ပြဲလို႔မွတ္ယူၾကတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ေတာင္သူလယ္သမားေတြေတာ့ အဆင္ေျပၾကတယ္။ တာ၀န္ေက်စပါးေရာင္းရတယ္ဆိုတာ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၁၇ ရက္ေန႔ကစျပီး အခုေရာေနာင္ပါ အျပီးတိုင္မရိွေတာ့ဘူး။ အရင္ကဆိုရင္ ဒိုင္ကို မေရာင္းရေသးရင္၊ တာ၀န္မေက်ေသးရင္ (စိုက္သီးႏွံအမ်ဳိးအစားအားလံုး)ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ ၾကိတ္ခြဲေရာင္းခ် ပိုင္ခြင့္လံုး၀မရိွဘူး။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ၂၀၀၃ခုႏွစ္အတြက္ တင္ေနတဲ႔ အေၾကြးေတြကိစၥျပီးသြားတယ္။ ဒါက တႏိုင္ငံလံုးအတြက္အဆင္ေျပသြားတာ။ ကရင္ျပည္နယ္မွာအေျခခံျပီး ကရင္ျပည္သူမ်ား အားစိုက္ လုပ္တယ္။ လက္တြဲေဆာင္ရြက္ၾကတာေတာ့ မြန္ျပည္နယ္၊ ပဲခူးတိုင္း၊ ဧရာ၀တီတိုင္း၊ ရန္ကုန္တိုင္း၊ မႏၱေလးတိုင္းက ကိုယ္စားလွယ္အခ်ဳိ႕ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕ လည္း ဖံုးနဲ႔ဆက္သြယ္တယ္။ တခ်ဳိ႕လည္း စာပို႔တယ္။ သတင္းေတြပို႔ေပးတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ေအာင္ပြဲရတယ္။ ဒီအက်ဳိးရလဒ္ခံစားခြင့္က တႏိုင္ငံလံုး၊ အေသးစား လယ္သမား၊ အၾကီးစားလယ္သမား၊ လယ္လုပ္သား၊ ပဲေတာင္သူ၊ ေျပာင္းေတာင္သူ၊ ရာဘာစိုက္ သူ အားလံုး ခံစားရပါတယ္။ အဲဒီတံုးက က်ေနာ္ရည္မွန္းထားတာက လယ္ယာ ေျမဥပေဒ ပုဒ္မ ၂/၇၈၊ ၃/၇၈၊ ၄/၇၈ ကို ဖ်က္သိမ္းေစခ်င္တာ။ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ လယ္သမား တိုက္ပြဲဆင္ႏႊဲတာ။ ရလဒ္ကေတာ့ ရသြားတယ္။တာ၀န္ေက်စပါးေရာင္းခ်ရျခင္းဖ်က္သိမ္းတာ၊လြတ္လပ္စြာသယ္ေဆာင္ခြင့္ျပဳတာ၊လြတ္လပ္စြာၾကိတ္ခြဲ စားေသာက္ခြင့္ရသြားတာ။ အရင္ကဆို ကိုယ့္၀မ္းစာ ေတာင္ ကိုယ္ၾကိတ္ခြဲရင္ ေနာက္ေဖးက ေမာင္းဆံုမွာ တိတ္တိတ္ေလး ေထာင္းျပီးစားရတာ၊ အဲဒီလိုအေျခအေန ကေန ရုတ္တရက္ လြတ္လပ္ခြင့္ အနည္းငယ္ရလာေတာ့ ဒါကိုအရမ္းၾကီးတဲ႔ ေအာင္ပြဲလို႔ယူဆတာကို အျပစ္ေျပာလို႔ မရဘူး။
ဒီစုစည္းမႈကိုအစုအဖြဲ႔ တခုအေနနဲ႔စံနစ္တက်ဖြဲ႔စည္းျပီး ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္မႈေတာ္လွန္ေရး ေအာင္ျမင္ သည္အထိ ဆက္လက္ခ်ီတက္ႏိုင္ဘို႔ ဖြဲ႔စည္းခဲ႔တဲ႔အတြက္ AFFM ျဖစ္လာေစမည့္ အစ ကနဦး ေရွ႕ေျပး အဖြဲ႔အစည္းမ်ားျဖစ္တဲ႔ AWU (Agricultural Worker Union) ၊ EWU (Education Worker Union)၊ HWU (Health Worker Union) ၊ CWU (Construction Worker Union) တို႔ စတင္ ေမြးဖြားလာပါတယ္။ အဲဒီတံုးက သမဂၢေခါင္းေဆာင္ေတြ အေနနဲ႔ သူ႕အဖြဲ႔ငါ့အဖြဲ႔ခြဲျပီး တာ၀န္ထမ္းေဆာင္တာမ်ဳိး မဟုတ္ပါ။ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရ သတ္မွတ္ထားတဲ႔အလုပ္ေတြကို အားလံုးက ၀ိုင္းျပီး ေဆာင္ရြက္ၾကတာမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတံုးက တုန္႔ျပန္လႈပ္ရွားမႈ (Re Active) နဲ႔ ကိုယ့္မူကိုယ္ တည္ေဆာက္တဲ႔ (Pro Active) တျပိဳင္နက္တည္း လုပ္ၾကတာပါ။ ဒါေပမဲ႔ ကိုယ့္မူကိုယ္တည္ေဆာက္တဲ႔ (Pro Active) က အားနည္းျပီး ဖိအား ေပးတဲ႔နည္း (Pressure) ကို အမ်ားဆံုး သံုးခဲ႔ၾကပါတယ္။ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္တည္ဆဲအစိုးရရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၱရား ရပ္တန္႔ ေအာင္ တြန္းအား - ဖိအားေပးလုပ္ေဆာင္ခဲ႔တဲ႔ (Re active) ကိုသာ ႏိုင္ႏိုင္ သံုးျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဒီရလဒ္ထြက္ဘို႔ကို ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံရတာေငြသိပ္မမ်ားဘူး။ လုပ္အားနဲ႔ အသက္ရင္းခဲ႔ ရတာ။ သစၥာျပဳမႈ အေပၚ ယံုၾကည္မႈေတြရရိွျပီး ေအာင္ပြဲတခုရရိွသြားခဲ႔တာျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းေျဖာင့္ ကေန မသြားႏိုင္ တဲ႔မိုင္၅၀ခရီးကို ေတာတိုး-ေတာင္တက္-ေခ်ာင္းျဖတ္မႈေတြ ပါ၀င္တဲ႔ ၃ ရက္တိတိ မိုးလင္းမွမိုးခ်ဳပ္တိုင္ေအာင္ ခရီးျပင္းႏွင္ရပါတယ္။ စာရြက္စာတမ္း၊စက္ပစၥည္းကရိယာ၊ဆက္သြယ္ေရးကရိယာေတြကို ကိုယ့္ဖာသာ ကိုယ္ထမ္းရပါတယ္။ ၂၀၀၃ခုႏွစ္ေလာက္မွာ ေက်းလက္ေဒသအေတာ္မ်ားမ်ား ကြန္ပ်ဴတာေတြမရိွေသးဘူး။ ဒါကို က်ေနာ္ကအိတ္ေဆာင္ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ အိတ္ေဆာင္ပရင္တာယူသြားတယ္။ ထိုင္းဘက္မွာေတာ့ဒါေတြကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ၾကီး သံုးေနၾကျပီျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွ တျဖည္းျဖည္းေခတ္မွီလာျပီး ရြာတိုင္း ေလာက္ နီးပါး ဆိုင္ကယ္ေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာေတြ၊ ျဂိဳလ္တုဖံုးေတြျဖစ္ကုန္ၾကတာ။ ၂၀၀၃ အစပိုင္းမွာ လုပ္ၾကတဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ အသြား ၃ ရက္ ခရီးျပင္းႏွင္ျပီး လုပ္စရာရိွတာလုပ္၊ လူစုၾကဖိတ္ၾကားၾက ရိကၡာ ျဖည့္တင္း ျပီး လူထုလႈပ္ရွားမႈလုပ္လိုက္နဲ႔အျပန္ ၃ ရက္ ခရီးျပင္းႏွင္လိုက္။ အသြားအျပန္ အၾကိမ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္သြား မွ ဒီလိုရလဒ္ေကာင္းေလးရလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီရြာကို က်ေနာ္တို႔က ေအာင္ေျမလို႔ ေခၚတယ္။ ရြာသားေတြရဲ႕သတၱိနဲ႔ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္မႈ၊စိတ္အား ထက္သန္မႈ၊ အနစ္နာ ခံမႈေတြကိုလည္း အခုအထိ အမွတ္ရ ေနပါ တယ္။ က်ေနာ္တို႔လႈပ္ရွားမႈေတြ အျပီးမွာ အဲဒီရြာက လူၾကီးလူငယ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကို အနီးဆံုးမွာရိွတဲ႔ ေရွ႔တန္း အေျခခ် စစ္ဗ်ဴဟာ က ေခၚယူစစ္ေဆးဖိအားေပးတာ ခံရပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း က်ေနာ္တို႔ အျခားလႈပ္ရွားမႈေတြ အဲဒီရြာမွာသြားလုပ္ ျဖစ္ပါေသးတယ္။
ေအာင္ပြဲရထားတဲ႔အတြက္ ေဒသတြင္းမွာ လႈပ္ရွားမႈေတြအားေကာင္းလာခဲ႔ပါတယ္။ ေဒသခံ ျပည္သူလူထု က လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ လက္ခံၾကိဳဆိုၾကပါတယ္။ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္မွာေတာ့ ကုလသမဂၢရဲ႕ ျပဌာန္းခ်က္ အမွတ္ ၅၇/၁၀၂ အရ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဆန္စပါးႏွစ္သတ္မွတ္ျပီး လယ္သမားလႈပ္ရွားမႈေတြ အရွိန္ျမွင့္တင္ ေဆာင္ရြက္ၾက ပါတယ္။ အဲဒီႏွစ္မွာ ဘယ္လ္ဂ်ီယမ္ႏိုင္ငံ ဘရပ္ဆဲလ္ျမိဳ႕မွာက်င္းပတဲ႔ ကုလသမဂၢဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္မႈ အနည္းဆံုး ႏိုင္ငံမ်ား ဆိုင္ရာညီလာခံ ဆံုးျဖတ္ခ်က္အရအနိမ့္ဆံုးလုပ္ခကို တေန႔ ၈ နာရီ အလုပ္ခ်ိန္ အတြက္ ၁ ေဒၚလာ ႏႈန္း သတ္မွတ္ေပးဘို႔ လႈပ္ရွားရျပန္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာတရား၀င္ေငြလဲႏႈန္းက အေမရိကန္ တေဒၚလာကို ၇ က်ပ္ ျပား ၅၀ႏႈန္း ျဖစ္ျပီး ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္မွာေတာ့ ၁ ေဒၚလာကို ၁၆၅၀ က်ပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတံုးက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာအနိမ့္ဆံုးလုပ္ခသတ္မွတ္ထားတာက တေန႔၈နာရီထက္ပိုတဲ႔အလုပ္ခ်ိန္ အတြက္ တေန႔ကို ၂၀၀ က်ပ္ေလာက္ပဲေပးပါတယ္။ (ကိန္းဂဏန္းမ်ားအနည္းငယ္လြဲေနရင္ တည့္မတ္ေပးပါ ခင္ဗ်ား) ဒါကိုက်ေနာ္တို႔က ၁ေဒၚလာတိုက္ပြဲဆိုျပီး ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ ေမေဒးမွာ လူထုစစ္ေၾကာင္းေတြဖြဲ႔ျပီး လႈပ္ရွားၾကတာ။ အရမ္းေအာင္ျမင္တယ္။ ဒီတိုက္ပြဲလည္းႏွစ္လယ္ေလာက္မွာ ရလဒ္ေကာင္းထြက္လာပါတယ္။ ေအာင္ပြဲ ရတယ္လို႔ ဆိုၾကျပန္ပါတယ္။
အပိုင္း(၂)
ႏွစ္စဥ္က်င္းပသည့္ ေမေဒးေန႔အခမ္းအနား ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က်မွ ထူးဆန္းသြားတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ စိုက္ပ်ဳိးေရးလုပ္သားသမဂၢ၊ ပညာေရးလုပ္သားသမဂၢ၊ က်န္းမာေရးလုပ္သားသမဂၢနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္သားသမဂၢေတြ အင္အားအျပည့္နဲ႔စည္းရံုးလႈပ္ရွားမႈေတြ အရွိန္ျမွင့္တင္ခဲ့တယ္။ ႏွစ္စဥ္ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္ကစလို႔ ကမၻာ့အလုပ္သမားေန႔ အခမ္းအနား ပံုမွန္လုပ္တယ္။ လူထုလႈပ္ရွားမႈေတြလုပ္တယ္။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ကမၻာ့ အလုပ္သမားေန႔ က်င္းပဘို႔အတြက္ ျပင္ဆင္ေနရင္း ခမရ (၃၀၈) က က်င္းပမည့္ကြင္းထဲကို လက္နက္ၾကီး အလံုး ၃၀ ေက်ာ္ပစ္ခ်ျပီး ပြဲဖ်က္ခဲ့တယ္။ ပံုမွန္အတိုင္းဆို တကယ္စည္ကားမည့္ပြဲၾကီးပါ။ တက္လာတဲ႔ လူထု စစ္ေၾကာင္းေတြကလည္း အားေကာင္းတယ္။ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားရိုးရာယဥ္ေက်းမႈပြဲေတာ္ေတြပါထည့္သြင္း ထားေတာ့ အားလံုးက အားခဲထားတဲ႔ပြဲလို႔ ဆိုရမွာပါ။
၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၃၀ ရက္ေန႔ ေန႔လည္ ၁၁ နာရီေလာက္ကစျပီး အခမ္းအနားအတြက္ အေသးစိတ္ ျပင္ဆင္ ေနခဲ့ပါတယ္။ ခ်ီတက္လာတဲ႔ လူထုစစ္ေၾကာင္းေတြအားလံုးမွ တင္ျပၾကမည့္ စာတမ္းေတြေရးသားတယ္။ အခမ္းအနား အစီအစဥ္တခုလံုး အဆင့္လိုက္လုပ္ငန္းစဥ္ေတြစီမံျပီး ဧည့္ခံေဖ်ာ္ေျဖေရးကစလို႔ ေနရာ ခ်ထား ေရး၊ ေကၽြးေမြးေရးအစီအစဥ္ လံုျခံဳေရးအားလံုးကို ပံုစံတက် စီစဥ္ေနစဥ္မွာ ေန႔လည္ ၁ နာရီ ေလာက္ ကတည္းက သတင္းမေကာင္းဘူး။ စစ္ေၾကာင္းစထြက္လာတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရိွတဲ႔အရပ္ကို တည့္တည့္ဦးတည္ ေနတယ္။ ဒါနဲ႔က်ေနာ္လည္းဆရာေတာ္သံဃာေတာ္ေတြသြားပင့္ျပီး ေလွ်ာက္ထားတယ္။ စစ္ေၾကာင္းလာခဲ႔ရင္ ဒီက အစီအစဥ္ေတြမပ်က္ရေအာင္ တားျမစ္ေပးဘို႔နဲ႔ မ၀င္လာဘို႔။ ဒါကိုဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္ ၃ ပါး က သြားျပီး ရြာထိပ္က၀င္လာမည့္ လမ္းတည့္တည့္မွာသြားေစာင့္ေနခဲ႔ပါတယ္။ ညေန ၃ နာရီ ေလာက္အထိ က်ေနာ္အစီအစဥ္ေတြေရးဆြဲျပီးစီးတ႔ဲ အခ်ိန္အထိ ဆရာေတာ္တို႔ျပန္မေရာက္လာဘူး။ တကယ္ဆို စစ္ေၾကာင္း စထြက္တဲ႔ေနရာနဲ႔ က်ေနာ္ရံုးဖြင့္ျပီး အခမ္းအနားအစီအစဥ္ေရးဆြဲေနတဲ႔ေနရာက ၆ မိုင္ ေလာက္ပဲရိွမယ္။ ဒါကို က်ေနာ္နည္းနည္း စိတ္ပူတာနဲ႔ တပည့္ေလးရဲ႕ဆိုင္ကယ္ကိုယူျပီး ရြာထိပ္ေခ်ာင္းကိုျဖတ္ထားတဲ႔ တံတားကို ေမာင္းသြားလိုက္တယ္။ စစ္ေၾကာင္းကရြာလမ္းကေနမလာပဲ က်ေနာ္စိုးရိမ္တဲ့ေခ်ာင္းေဘးကေနလူမသိေအာင္ သတင္းေဖ်ာက္ျပီး ၀င္လာရင္ခက္မယ္ဆိုတဲ႔ အေတြး၀င္လာလို႔ လံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔၀င္ေတြကိုသြားျပီး သတိေပး စကားေျပာျပီး ျပန္ထြက္လာတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာလံုျခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔၀င္ေတြက က်ေနာ္ညႊန္ျပတဲ႔ေနရာကို ခ်က္ခ်င္း သြားျပီးေနရာယူအျပီး ၂ မိနစ္အၾကာမွာ စစ္ေၾကာင္းရဲ႕ ပြိဳင္႔က အေျပးတက္လာတာနဲ႔ တည့္တည့္တိုးပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းေသနတ္သံေပါက္ျပီး ထိေတြ႔တိုက္ပြဲ မိနစ္ ၂၀ ေလာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္တဲ႔အခ်ိန္မွာ ရြာထဲက က်ေနာ္တို႔ အခမ္းအနားက်င္းပမည့္ ကြင္းထဲကို လက္နက္ၾကီး အလံုး ၃၀ ေက်ာ္ ပစ္ခ်ခဲ႔ပါတယ္။ ကုသိုလ္ ကံေကာင္းလို႔ လူ၊ ကၽြဲ ႏြားတိရိစၧာန္ ဘာမွ အေသ အေပ်ာက္မရိွခဲ့ပါဘူး။
က်ေနာ္စီမံခ်က္ေတြ ေရးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သံဃာေတာ္ေတြက က်ေနာ္နဲ႔အတူ ကြပ္ကဲေရးရံုးဖြင့္ထားတဲ႔ အိမ္ကေလးမွာ ရိွေနၾကတာ။ အဲဒီအိမ္ကေလးက ပ်ဥ္ေထာင္ဓနိမိုး တထပ္အိမ္ကေလးျဖစ္ျပီး နိမ့္ပါတယ္။ ၾကမ္းျပင္နဲ႔ ေျမျပင္က ခန္႔မွန္းေျခ တေတာင္ေလာက္ျမင့္ပါလိမ့္မယ္။ တိုက္ပြဲစျဖစ္ျပီး အိမ္ကေလးရဲ႔ေဘးက အနန္းပင္ကိုလက္နက္ၾကီးတလံုး တိုက္ရိုက္ထိမွန္သြားလို႔ ၀ုန္းကနဲ႔ အသံထြက္လာတဲ႔အခ်ိန္မွာ အိမ္ထဲက သံဃာေတာ္ ၃ ပါး တေတာင္အျမင့္ အိမ္ေအာက္ကို ဘယ္လိုမ်ဳိးအလိုအေလ်ာက္ေရာက္သြားမွန္း မသိဘူးလို႔ အဲဒီသံဃာေတာ္ေတြေနာက္ပိုင္းမွ ျပန္ေျပာၾကပါတယ္။ သံဃာေတာ္ ၃ ပါးလံုး အဲဒီလိုအိမ္ၾကမ္းျပင္ေအာက္ ေရာက္ေနတုန္း ၀င္လာတဲ႔ စစ္ေၾကာင္းက တပ္စိတ္တစိတ္က အဲဒီေဘးမွာ ေနရာလာယူတာနဲ႔ တည့္တည့္ တိုးလို႔ အဲဒီအတိုင္းပဲ ေအာက္မွာ ဆက္၀ပ္ေနလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီတပ္စိတ္က တပ္စိတ္မွဴး ဒုတပ္ၾကပ္က “ဟို ဆိုင္ကယ္အျပာနဲ႔ ၀ါးခေမာက္ေဆာင္းထားတဲ႔အေကာင္လာေျပာလို႔ ဒို႔အပစ္ခံရတာ။ အဲဒီေကာင္ကို ေျမလွန္ ရွာမယ္။ ေတြ႔လို႔ကေတာ့ မင္းတို႔ငရုပ္သီးေထာင္းထား။ စိမ္းေကာ (အစိမ္းသုပ္) လုပ္ျပီးစားမယ္။” အဲဒီလို ေျပာတာကိုၾကမ္းေအာက္မွာ၀ပ္ေနတဲ႔ သံဃာေတာ္၃ပါးကသိတယ္။ ဒို႔ဆရာကိုေတာ့ ဒီေကာင္ေတြ အစိမ္းစား ခ်င္ေနျပီ။ သိပ္မၾကာခင္မွာ အိမ္ေအာက္ငံု႔ၾကည့္မွ ဘုန္းၾကီး ၃ ပါးေတြ႔လို႔ ထြက္လာခိုင္းပါတယ္။ ဘာမွေတာ့ မလုပ္ဘူး။ ဒါကိုလည္း ေနာက္တေန႔ျပန္ဆံုၾကမွသိရတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က ရြာလယ္မွာရိွေနတဲ႔ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးေရးေကာ္မတီကိုအေျခအေနမေကာင္းေၾကာင္းသြားေျပာေနတံုးတိုက္ပြဲစတဲ႔အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ အခမ္းအနားကို ခ်ီတက္လာတဲ႔ လူထုပရိတ္သတ္ေတြလည္း ရြာထဲမွာပဲ အသာေလးလွ်ဳိေန လိုက္ၾက တယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ရြာေျမာက္ပိုင္းေလာက္မွာသြားျပီး ကိုယ္ေရာင္ေဖ်ာက္ေန လိုက္တယ္။ ရြာထဲမွာ တိုက္ပြဲျဖစ္ရင္ ထံုးစံအတိုင္း ေျပးတဲ႔သူကေျပး၊ ပုန္းတဲ႔သူကပုန္းနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္သြားကိုယ္ေရာင္ ေဖ်ာက္ ေနတဲ႔ ရြာေျမာက္ပိုင္းကို လူတအုပ္ၾကီးေျပးလာတာ ေသနတ္သံအရမ္းနီးလြန္းေတာ့ အနီးဆံုးေခ်ာင္းကူး တံတားေအာက္ထဲကို၀င္ေနၾကတာ လူ ၂၀ ေလာက္ရိွမယ္။ ပံုမွန္ဆိုရင္ ၅ ေယာက္ေတာင္မ၀င္ဘူး။ ေသနတ္သံ နည္းနည္းက်ဲလို႔ ျပန္ထြက္ေျပးၾကေတာ့ တခ်ဳိ႕က ရုတ္တရက္ထြက္လို႔မရဘူး။ လူတေယာက္ဆို ထြက္လည္းရေရာ ေျပးသြားတာအားရပါးရပဲ။ ေျပးရင္းနဲ႔ငံု႔ၾကည့္မွသူ႔မွာ ပုဆိုးေတာင္မပါေတာ့ဘူး။ ေရွ႔က စက္ဘီးနင္းျပီး ေျပးသူလည္းနင္းရင္းနဲ႔အားမရလို႔ စက္ဘီးပစ္ထားျပီးေျပးတာ။ စစ္ေၾကာင္းကလည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ေနရာယူ စခန္းခ်တယ္။ တပ္ရင္းမွဴးက ဆရာေတာ္ေက်ာင္းေပၚမွာ ေနရာယူထားတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ညေနေစာင္း ေတာ့က်ေနာ္က အမ်ဳိးသမီးေခါင္းေဆာင္ကို ဆရာေတာ္ဆီကိုလႊတ္တယ္။ ဆက္လုပ္ ရမလားေပါ့။ ဆရာေတာ္ ကလည္းဆက္လုပ္လို႔ မိန္႔ၾကားလာတယ္။ တကယ္ေတာ့က်ေနာ္တို႔ အခမ္းအနား လုပ္မည့္ကြင္းနဲ႔ ဘုန္းၾကီး ေက်ာင္း အကြာအေ၀းက ကိုက္ ၅၀၀ ေလာက္ရိွမယ္။ လွမ္းၾကည့္လို႔ျမင္ရတယ္။ က်ယ္က်ယ္ေခၚရင္ ၾကားရ တယ္။ ဒါနဲ႔ကြင္းထဲကိုခ်ီတက္တယ္။ တပည့္တေယာက္ကေနာက္ခံ ဘက္ဂေရာင္း ေတြကို လိုက္ကပ္တယ္။ တေယာက္က စင္ျမင့္ကိုအေသးစိတ္ျပင္တယ္။ ေနာက္တေယာက္က အသံခ်ဲ႔စက္ စဖြင့္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ကိုယ္၌ကလည္းမခံခ်င္စိတ္နဲ႔သာလုပ္တာ။ မိုက္ရူးရဲဆန္လြန္းတယ္။ ဒီေလာက္ လက္တကမ္းပစ္မွတ္မွာသြားျပီးေတာ့လုပ္တာ။ အားလံုးကဘာျဖစ္မလဲ တထိတ္ထိတ္နဲ႔ေစာင့္ၾကည့္ ေနၾက တာ။ ခဏၾကာေတာ့ (သီခ်င္းတပုဒ္ေလာက္ဖြင့္အျပီး)မွာ ကိုရင္ေလးတပါး အေျပးအလႊား ေရာက္လာတယ္။ တပ္ရင္းမွဴးက ဆက္မလုပ္ဘို႔ ရပ္လိုက္ဘို႔ ေျပာခိုင္းတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဆရာေတာ္ မီးစိမ္း ျပထား တဲ႔အတြက္ ဆက္လုပ္တယ္။ေနာက္တေခါက္ေတာ့ ကုိရင္ေလးမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ဦးပဥၨင္းတပါး ပါလာတယ္။ ရပ္ရင္ရပ္ - မရပ္ရင္ လက္နက္ၾကီးနဲ႔ပစ္မယ္လို႔ ေျပာေနတယ္။ ဒါနဲ႔က်ေနာ္တို႔လည္း ကိုယ့္မာန အတြက္နဲ႔ ရြာထိခိုက္မယ္ ဆိုျပီး ျပန္ထြက္ခဲ႔ရတယ္။
စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ။ က်ေနာ္က ေဒသခံရြာသားေတြနဲ႔ သမဂၢေတြအမ်ားၾကီးဖြဲ႔စည္းျပီး တိုင္းျပည္ကို ဘယ္လို တည္ေဆာက္မွာ ဘယ္လိုလုပ္မွာဆိုျပီး အာေဘာင္အာရင္း သန္သန္နဲ႔ေျပာေနရင္း ေသနတ္ေပါက္တာနဲ႔လစ္ရတာေတာ့ ရွက္လည္းရွက္တယ္။ နာလည္းနာတယ္။ ဒါနဲ႔ အရွက္ေျပ မိုက္ရူးရဲ လိုက္လုပ္လို႔ကလည္း မျဖစ္ဘူး။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ေမလ (၁) ရက္ေန႔ ညေနပိုင္းက်မွ စစ္ေၾကာင္းက ျပန္ထြက္သြား တယ္။ သူတို႔ရဲ႔ အဓိကရည္မွန္းခ်က္ျဖစ္တဲ႔ ေမလ (၁) ရက္မွာ က်င္းပမည့္ ကမၻာ့အလုပ္သမားေန႔ အခမ္းအနား မျဖစ္ေစ ရဘူး။ အဲဒီရည္မွန္းခ်က္ ေအာင္ျမင္သြားလို႔ ညေနပုိင္း ျပန္ထြက္သြားတာျဖစ္တယ္။
သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ကလည္း အဲဒီေမလ ၁ ရက္ေန႔မွာ မျဖစ္မေနရေအာင္က်င္းပဘို႔ အျခားရြာတရြာမွာ စီစဥ္ ထားတယ္။ အခမ္းအနားက်င္းပဘို႔ မီးစက္သမားက မလိုက္ရဲဘူး။ မီးစက္သံၾကားလို႔ လက္နက္ၾကီးနဲ႔ လွမ္းထု ရင္အားလံုးငါးပါးေမွာက္မွာစိုးတယ္နဲ႔တူတယ္။ ဒါနဲ႔က်ေနာ္တို႔ကလည္းရေအာင္လုပ္ရမွာဆိုေတာ့ အုတ္ဖုတ္တဲ႔ ကြင္းထဲက အုတ္သယ္ ေလာ္လီကား ၂ စီးကို သြားငွားလိုက္တယ္။
ကားစက္သံ ကေတာ့ မီးစက္ ေလာက္ မက်ယ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒီ ကား ၂ စီးက ေရွ႔မီး ၂ လံုး ျပိဳင္ထိုးျပီး အခမ္းအနားတခုေအာင္ျမင္စြာ က်င္းပလုိက္ႏိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ ေနာက္ခံ ဘက္ဂေရာင္းကေတာ့ လက္ဆြဲဟြန္ဒါ မီးစက္အေသးေလးနဲ႔ မီးထြန္းေပးထားလိုက္တယ္။ အဲဒါေတာင္ဗီဒီယိုရံုကသြားယူလာတာ။ ဧည့္ခံ ေကၽြးေမြးေရးအတြက္ က်ေနာ္က စံခလကဆင္းလာ ကတည္း က Blender ေဖ်ာ္ရည္ စက္ယူလာတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ေဒသတြင္းရိွတဲ႔ သံပုရာသီးေတြခူးျပီး သံပုရာရည္ ေဖ်ာ္တိုက္လိုက္တယ္။ အဲဒီလို တိုက္ပြဲၾကားမွာ မိုက္ရူးရဲ လုပ္တဲ႔ ဆရာသမား ေနာက္က သတၱိရိွရိွ လိုက္လာ လုပ္အားေပးခဲ႔တဲ႔ ဆရာမ ၃ ေယာက္ကို ဒီစာနဲ႔ ေက်းဇူး တင္ေၾကာင္းေျပာရင္ ေက်နပ္ပါေနာ္။ စိတ္ထင္တိုင္း လုပ္သမွ်ကို အလုိလိုက္ေပးတဲ႔ ေဒသခံေခါင္းေဆာင္ အကိုၾကီးမ်ား ညီငယ္မ်ားအားလံုးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အဲဒီ အခမ္းအနားမွာ မူလအစီအစဥ္အတိုင္း ကရင္ဒံုးယိမ္း ျပိဳင္ပြဲေတာ့ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ေဖ်ာ္ေျဖေရးအေနနဲ႔ လုပ္ျဖစ္တယ္။
ဒီထက္ဆိုးတဲ႔အျဖစ္ေတြ၊ ဖေနာင့္နဲ႔တင္ပါးတသားတည္းက်ေအာင္ေျပးရတဲ႔ပြဲေတြလည္းရိွေသးတယ္။ေနာက္မွ သပ္သပ္ေရးေတာ့မယ္။